
Nintendo Digital Event máme úspěšně za sebou a tak se můžeme pustit do nějakého toho shrnutí. Zkusím si to nějak rozdělit, abych v tom zbytečně nezahučel, a všemu se věnovat postupně. Co se týče prvních dojmů, tak jsem z celé „konference“ poněkud střízlivý. Nebudu čekat na žádné nástroje k mučení a rovnou přiznám, že jsem větší fanoušek Nintenda 3DS nežli Wii U a z mého pohledu byla právě na druhou zmiňovanou konzoli většina Digital Eventu zaměřena. To není nutně na škodu, Wii U potřebuje přeci jen o něco více nakopnout než 3DS, navíc některé hry vypadají opravdu lákavě – přestože jsme o většině z nich již slyšeli a neustálá prezentace očekávaného Super Smash Bros. může lézt už leckomu na nervy. Nicméně společně se Super Smash Bros. pro Wii U přichází novinka, kterou by měla čekat ještě dlouhá budoucnost – Amiibo.
Amiibo se tváří jako nintenďácká odpověď na Skylandery a Disney infinity. V podstatě tedy nic nového – ve Wii U gamepadu je zabudovaný chip, díky kterému, po přiložení patřičné figurky, dostanete postavičku do hry. Taková postavička si ukládá data sama k sobě a je tak zcela přenositelná bez ztráty schopností či zkušeností, které nasbírala. Právě možnost zkušeností a vývoje vaší postavičky je zajímavým elementem, který vás donutí si svou postavičku pilovat a trénovat k naprosté dokonalosti. Pokud si tedy vy a váš kamarád pořídíte stejnou figurku, neznamená to, že když se pak sejdete po měsíci hraní, že budou obě na stejné úrovni.
Každá figurka bude svým stylem unikátní a bude mít své vlastní schopnosti a statistiky, které se budou vylepšovat podle toho, jak často s ní hrajete a trénujete. Amiibo přichází na svět s příchodem hry Super Smash Bros. pro Nintendo Wii U a právě na této hře nám byla funkce figurek demonstrována. Pokud bojovaly figurky čistě pouze proti sobě, dostávaly daleko více zkušeností, než kdyby proti sobě měly počítačem ovládaného protivníka přímo ze hry. Možná to píšu poněkud vepřově ale představte si to zkrátka jako jakýsi mini RPG systém, kterým bude každá figurka disponovat.

Amiibo Mario
Super Smash Bros. by měl být podle všeho zatím jen takový odrazový můstek, neboť Amiibo (zřejmě jsem to ještě nezmínil ale název nejspíše pochází ze španělského slova Amigo neboli česky kamarád) bude v budoucnu figurovat i v dalších hrách. Mezi oznámené hry s Amiibo podporou zatím patří Mario Kart 8, Mario Party 10, Yoshi’s Wooly World a Captain Toad: Treasure Tracker. Na světě je také první seznam postaviček: Mario, Kirby, Yoshi, Pikachu, Peach, Donkey Kong, The Villager, Link, Wii Fit Trainer a Samus.
Amiibo se nejdříve představí na konzoli Nintendo Wii U ale pro příští rok se plánuje i s podporou Nintenda 3DS. Já osobně jsem zatím nepropadl kouzlu sběratelství figurek a o Skylandery jsem se zajímal zatím spíše jen ze zvědavosti ale rozhodně hodlám se zapálením sledovat, jak si Nintendo a jejich Amiibo v budoucnu povedou. Video z E3 níže:
[embedyt]https://www.youtube.com/watch?v=odUjMhc6YgU[/embedyt]